באריתראה מאשימים: ה'מוסד' עומד מאחורי המהומות

פנחס בן זיו No Comments on באריתראה מאשימים: ה'מוסד' עומד מאחורי המהומות
צילום: Nicky Kelvin/FLASH90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ההסברה האריתראי טוען בהודעה רשמית כי ארגוני ביון מהעולם – "ובעיקר המוסד" – עומדים מאחורי המהומות האלימות בין מתנגדי המשטר לתומכיו בישראל וברחבי העולם.

לטענת אריתריאה, שמאשימה את ארגוני הביון ב"קונספירציה חסרת תועלת", מדובר בניסיון לפגוע בעם האריתראי, בזהותו הלאומית, בתרבותו ובערכיו. משרד ההסברה אף הבטיח לחשוף בהמשך "את השקרים על הפליטים האריתראים".

רוב המסתננים האריתראים בישראל ברחו מאימת הדיקטטורה במדינתם, אשר יצאה לעצמאות בשנת 1991 לאחר 32 שנה של מלחמת גרילה מזוינת נגד אתיופיה. מאז הכרזת העצמאות לאריתריאה על ידי שליט אחד, איסאייס אפוורקי – היא קיבלה את הכינוי "צפון קוריאה של אפריקה". פליטים שברחו מהמדינה העידו כי אזרחים מגויסים שם לצבא בגילים צעירים, ונאלצים לעבוד תחת איומים בעבודות כפייה בתנאי עבדות.

השנה מציינת אריתריאה 30 שנים לעצמאותה, ובכמה ערים בעולם נערכו הקיץ אירועים שנועדו להוקיר את התרבות האריתריאית. לפי המפגינים, מארגני האירועים האלה הם תומכי המשטר הדיקטטורי במדינה האפריקנית. בישראל האירוע היה יוזמה של השגרירות האריתריאית.

המהומות בתל אביב, הובילו לפציעתם של לפחות 135 בני אדם, בהם 15 במצב קשה, ולהרס רב ברחובות ולתחושת כאוס ואובדן שליטה מצד התושבים. המתפרעים עצמם, סיפרו כי מבחינתם, "הבעיה מתחילה באריתריאה – זו דיקטטורה, הנשיא שם יושב 30 שנה על הכיסא ולא רוצה לרדת. לכל האנשים אין מה לאכול, אין מה לשתות".



0 תגובות